2013. február 3., vasárnap

Nekem egy HOT-DOG-os sztori jutott eszembe

Egy viszonylag érdekes könyvet olvasok, amiben van egy hivatkozás Russel Galeti blogjára, amibe beleolvastam.  Röviden tömören azt kell Galetiről tudni, hogy az amerikai nemzeti gárda alezredese, aki az OMLT-3 vezetője volt amerikai részről. Az OMLT-3 pedig az Afganisztánba kiküldött vegyes, magyar-amerikai harcoló/mentoráló alakulat 3. váltása, aminek a felkészítését is Galeti felügyelte Magyarországon. Magyarázatból ennyi elég is, az egyik bejegyzésében egy jópofa történetet mesél el, amit én mélységesen át tudok érezni. Íme:

The Hungarians will just stare at us all day until we’ve pronounced the word thirty different ways. I was in an American-style grille that sold nothing but hamburgers and hot-dogs. The menu spelled them “hamburger”. I thought I said “hamburger” about twelve times before the waitress understood “hamburger,” which is apparently pronounced more like “AM-bul-gelr”. Envision Steve Martin repeating and repeating “hamburger” in the Pink Panther remake. It’s funny until it’s you! I wish Hungarian was a little easier to pick up. I will probably get a solid vocabulary of close to a hundred words and spend more time working on my Dari. I would like to test for a language skill identifier for Dari when I am done with the deployment, and one language will be more useful in combat than will the other, unfortunately.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése